De'Frenzers

Tuesday, March 15, 2011

Kau & Aku Bersatu (Part 4)

Tiba2,Farra,Diba dan Balqis datang dengan Dayana,Fienaz dan Shazlin,Farra bersuara,
Farra - Hye Harris.
Harris menarik nafas untuk tidak bercakap dengan Farra,lalu dia menarik tangan Deera,Harris membisik,
Harris - De,pergilah cakap.
Deera mengangguk lalu berkata,
Deera - Farra,saya mohon pada awak tolong jangan libat adik saya dalam masalah awak dan saya.
Farra - Deera disebabkan awak merampas Harris dari saya,takkan saya nak lepaskan awak begitu saja,betul tak ?(nada geram tp cool)
Deera melutut tapi dihalang Harris,
Farra - Harris biarkan Deera melutut,aku nak tengok apa yang dia nak buat.
Harris hilang sabar kerana Farra melayan Deera seperti kulinya,lalu dia melempang Farra,
'PANG !'
Farra terkejut ! Lalu bersuara,
Farra - Harris kenapa tampar Farra ?(sambil memegang pipinya)
Harris - Kau memang dah lebih Farra ! Kau buat Deera macam kuli kau pula.
Deera menangis teresak-esak kerana memang betul dia yang bersala,lalu berdiri,
Deera - Harris kenapa tampar Farra,dia tak buat pape pun.
Harris - Harris tampar sebab dia kurang ajar.
Farra dan kawannya cepat beredar.Fienaz yang terlihat kakaknya,lalu bertanya,
Fienaz - Kak dah lah tuh,maafkan kiteorg ye kak,baru kiteorg tahu bahawa The Gurlish Gurlz tuh mempergunakan kami.
Deera memeluk adik kembarnya dengan penuh kasih sayang.

Di Bilik Deera,Puteri & Angel,
Deera selesai solat Isyak lalu mengon laptop birunya,lalu mengklik ikon 'Yahoo Messenger',dia mengsign-inkan ID YMnya lalu melilau cari jikalau Harris on9,
'BUZZ !'
Deera menjerit kerana Harris on9,Puteri dan Angel terkejut dengan jeritan Deera,lalu bersuara,
Puteri - De...Kalau nak jerit,jerit kat padang,aku nak buat assignment pun tak senang.
Angel - Betul cakap Puteri,kau patut jerit kat padang je,aku nak BBM ngan mama aku pun tak senang.
Deera - Sorry,Puteri aku tau kau belum siap apa kata aku tolong kau ?
Puteri - Kau dah siap ke ?
Deera - Dah aku buat simple je.
Puteri hendak bercakap tapi dipotong Angel,
Angel - Kalau macam tuh tolong aku sekali,lagipun kau Harris yang tolong.
Deera mengangguk lalu memberitahu Harris di YM,
Nadeera Allysha:Harris maafkan saya,saya kena tolong diorang buat assignment.
Harris Alif Shidee:Tak pelah esok kan jumpa sebab ada Kelas ERT so saya tak kisah.
Nadeera Allysha:Thanks saya off dulu bye.Gud nite.
Harris Alif Shidee:Gud Nite Sweet Dream my sunshine.
Deera mengoffkan laptopnya lalu menolong kawan baiknya itu. 

Di Biliik Dayana,Fienaz & Shazlin,
Fienaz sedang bermundar-mandir di hadapan Dayana dan Shazlin yang sedang buat assignment Prof Syada,Dayana yang sudah pening dengan Fienaz lalu menyuruh Fienaz berhenti,
Dayana - Ehh Enaz boleh tak kau berhenti mundar-mandir aku pening lah !
Shazlin - Betul kata Yana,kau jalan sana,jalan sini tak rimas ke ?
Fienaz - Korang ! Korang tau tak si Farra Noradzlina nih nak gunakan kita ?
Dayana - Itu aku tau tapi takkan kau nak pikirkan lagi ?
Fienaz - Macam mana aku tak pikir kita dah kongsikan identiti Kak Long pada mereka !(nada geram)
Dayana dan Shazlin mengelopong,
Shazlin - Ya tak ya juga,kita dah ceritakan segalanya pada Farra jadi bila2 masa saja dia boleh buat benda buruk !
Dayana - Rileks kita bagitau identiti je kegemaran Kak Long tak kasitau kan,so buat apa risau ?
Fienaz - Aah btl kata kau Yana.
Dayana,Fienaz dan Shazlin berasa senang sikit,lalu mereka selesaikan assignment Prof Syada dan masuk tidur.

Di Rumah Sewa Farra,Diba & Balqis,
Farra dan Diba baru saja selesai assignment Prof Adira iaitu membuat lirik lagu sendiri,lalu join dengan Balqis menonton cerita CSI Miami,Farra berasa pelik kenapa Balqis tak buat assignment lalu menanya Balqis,
Farra - Ehh Qis kenapa kau tak buat assignment ?
Balqis - Farra,aku baru lepas cipta lirik aku sendiri.
Diba - Lirik apa meh sini aku baca.
Balqis menghulurkan lirik lagunya iaitu 'Pertama & Kedua'

Pertama usah dikau mencuba-cuba
Menawan hati kecilku
Kerana ku tak sedia bercinta
Kedua usah dikau meminta-minta
Ku membalas pantun cinta
Ku Tak Percaya
Semenjak kita mula berkenalan
Kau isyaratkan bahasa cinta
Tapi sayangnya ku hanya ingin berteman sahaja

Pertama usah dikau mencuba-cuba
Menawan hati kecilku
Kerana ku tak sedia bercinta
Kedua usah dikau meminta-minta
Ku membalas pantun cinta
Ku Tak Percaya

Kita masih lagi belum dewasa
Pertama usah dikau mencuba-cuba
Menawan hati kecilku
Kerana ku tak sedia bercinta
Kedua usah dikau meminta-minta
Ku membalas pantun cinta
Ku Tak Percaya
Dan kita masih belum dewasa

Farra dan Diba dengan kusyuknya menyanyi lagu tersebut lalu berkata,
Farra - Hebat juga lagu kau.
Balqis - Hehe aku cipta lagu nih.
Diba - Qis,kau tak nak dengar lagu Farra ke ?
Balqis - Mestilah nak,apa tajuk lagu kau Far ?
Farra - Tolong Ingatkan Aku.
Balqis - Wow...Aku nak dengar ?
Farra berdiri lalu menyanyikan lagu Tolong Ingatkan Aku,

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu


Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa...

Diba - Sedapnya suara kau Farra.
Farra - Hehe thanks.Ehh korang jom masuk tidur esok nak ke kelas Prof Adira.
Mereka semua masuk ke bilik masing2

Tiba-tiba...
'Kriukk...'

P/S:Cerpen ini hanyalah rekaan sahaja,semoga enjoy.

No comments:

Post a Comment