De'Frenzers

Tuesday, March 15, 2011

Kau & Aku Bersatu (Pengenalan)

Cerpen ini kisahnya di Kolej Asmara yang kebetulan memjumpakan Deera dan Harris yang mempunyai wajah yang bagus memyebabkan semua terpukau dengan kecantikan mereka.Tetapi kemunculan orang ketiga membuat mereka hampir membenci sesama sendiri.Apakah yang akan terjadi pada Deera & Harris selepas orang ketiga hadir ? Saksikan Kau & Aku Bersatu Part 1 ;)

Watak Utama:
Deera-Nadeera Allysha yang lebih mesra dipanggil Deera.Budak baru di Kolej Asmara.Seorang yang peramah,baik hati,rajin dan tidak sombong.Menyukai Harris.Berkawan baik dengan Puteri dan Angel.Seorang yang kaya dan adik kembarnya adalah Dayana dan Fienaz.

Harris-Harris Alif yang lebih dikenali sebagai Harris.Seorang yang kacak,baik,rajin dan tak sombong.Menyukai Deera dalam diam.Berkawan baik dengan Afif dan Hadi.Seorang yang kaya dan kembar dengan Arill.

Dayana-Adik kepada Deera dan juga kembar Fienaz.Mempunyai wajah yang cantik dan diminati ramai lelaki tapi dia sensitif bab-bab cinta.Budak baru di Kolej Asmra.Tidak sombong orangnya.Selalu berkepit dengan Fienaz.

Azzam-Kawan baik Harris yang telah lama berpisah dan berpindah di KL dan sambung belajar di Kolej Asmara.Meminati Dayana dalam diam.Berkawan dengan Arill.

Fienaz-Kembar kepada Dayana.Mempunyai moral yang baik dan bijak dari segi Accounting.Budak baru di Kolej Asmara sama seperti kakaknya,Deera dan kembarnya,Dayana.Diminati ramai lelaki.Girlfriend Arill dan orangnya jenis pendiam.

Farra-Farra kekasih hati Harris sebelum Deera pindah di Kolej Asmara.Kawan rapat dengan Balqis dan Diba.Juga dikenali sebagai budak 'HOT' di Kolej Asmara.Diminati ramai lelaki tapi hanya Harris dihatinya.

Diba-Kawan rapat Farra yang selalu memberi sokongan untuk berlaku perkara jahat.Kecil moleknya membuat orang menyukainya tapi Diba menolak masak-masak kerana dia meminati Afif.

Balqis-Kawan baik Farra dan Diba.Seorang yang garang dan meminati Hadi.Mukanya yang ala2 Belanda membuat lelaki terpikat.

Puteri-Seorang yang baik tapi garang.Pemback-up Deera dan Angel.Meminati Rio dalam diam.Anti-Lelaki kecuali Rio.

Angel-Seorang yang peramah.Rapat dengan Puteri dan Deera.Minat Hadi dalam diam.Selalu memberi semangat pada Deera dan Puteri.

Rio-Pelajar baru yang datang dari Indonesia.Pertama Kali melihat Puteri hati seperti hancur melihat kecantikan Puteri.Kawan baru kepada Harris,Hadi,Afif,Azzam dan Arill.

Watak-Watak Yang Lain:
Shazlin-Sepupu Harris yang selalu memberi semangat.
Family Deera
Family Harris
Family Farra
Professor Adira-Mengajar Muzik
Professor Dania-Mengajar Accounting
Professor Syada-Mengajar Law
Dr. Nas-Mengajar Fizik
Dr. Awin-Mengajar Sains
Dr. Hanna-Mengajar ERT

P/S:Cerpen ini hanyalah rekaan sahaja,semoga enjoy.

No comments:

Post a Comment